Góry i woda, dobre światło i muzyka - jeden marradyjski dzień

niedziela, lipca 03, 2022

Dom z Kamienia, trekking i wakacje w Marradi, blog Katarzyny Nowackiej

Cykady obudziły się już przed ósmą, w tym samym czasie, kiedy my dochodziliśmy do szczytu Monte Rotondo. Wyruszyliśmy wczesnym rankiem, bo to jedyna pora, kiedy można pokusić się o trekking. Temperatury w środku dnia zdecydowanie nie sprzyjają wyprawom. Oczywiście zawsze można wybrać leśny szlak, ale tych raczej unikam, bo moje oczy spragnione są przestrzeni.

Trochę bałam się, czy Anka podoła, bo szlak na Monte Rotondo, ma dwa punkty ciut trudniejsze, a ona przecież z przepaściami i "gzymsikami" nie jest mocno zaprzyjaźniona. Wszystko na szczęście się udało. Anka przedreptała cały szlak i ze wszystkimi trudnościami poradziła sobie na medal.

Na trekkingi zawsze powinno się chodzić tak wcześnie. Światło o poranku to prawdziwy artysta i mistrz tworzenia nastroju. Światło przydaje ciepła zieleni, nasyca kolory ostów i złotych pół. Nie pali i nie oślepia.

Dom z Kamienia, trekking i wakacje w Marradi, blog Katarzyny Nowackiej

Śniadanie zjedliśmy za najtrudniejszym gzymsikiem, na skalnej grani skąd widok rozciąga się na dwie doliny i skąd Marradi wygląda jak mała broszka w klapie aksamitnej szaty Apeninów.

Cykady rozkręciły się szybko z trajkotaniem, a słońce zaczęło nabierać mocy. Przedreptaliśmy osiem kilometrów. Na koniec zeszliśmy do Biforco, ja do południa uporałam się z pracą, zaraz potem przygotowałam ryżową sałatkę, spakowaliśmy prawie wszystko co było w lodówce i pojechaliśmy odpoczywać nad rzeką.

Dobrze zaczęty dzień równie dobrze się zakończył. Siedzieliśmy do nocy sącząc to i tamto, a Rocca wyśpiewywał Fabrizio de Andre, Pink Floydów i wszystkie szlagiery, które ma w swoim repertuarze.
To był dobry dzień - intensywny, z wysupłaną drzemką nad brzegiem rzeki, ze słońcem, z ciepłem, z nowymi obrazami do kolekcji, z niekończącym się biesiadowaniem i oczywiście z Ukochanymi.

A dziś już niedziela i nasze grono od dziś się podwoi. Niech dobry czas trwa...
Pięknego dnia!

SĄCZYĆ to po włosku SORSEGGIARE (wym. sorsedżdżiare)