Pierwsza satysfakcja na długim dystansie

wtorek, września 28, 2021

Trekking z Domem z Kamienia, szlak Dantego

Wędrowanie jest moim ulubionym sposobem na życie. Chciałabym, aby kiedyś stało się nim na poważnie. Również pisanie o tym wędrowaniu i fotografowanie go. Ta potrzeba wędrowania jest we mnie z każdym rokiem silniejsza.
Dlatego z utęsknieniem czekałam na O., bo wiedziałam, że z nią w kwestii trekkingu nie ma ograniczeń. O. tym razem przyjechała z inną O. - inna O. ale w kwestii wędrowania z tej samej bajki. I tak oto po sobotnim sukienkowym "spacerze" na Castellone, w poniedziałkowy ranek wyruszyłyśmy na poważniejszą wyprawę.

Również pisanie o tym wędrowaniu i fotografowanie.

Dotarłyśmy do Brisighelli pociągiem i wyprawę naszą zaczęłyśmy po królewsku - nie zważając na wczesną porę, ani na zdziwione spojrzenie barmanki - od aperitivo. A kto kobiecie zabroni, zwłaszcza kobiecie, która mierzy się z długimi kilometrami!

Dla O. to Brisighella jest tą Ukochaną, tak jak dla mnie Firenze, a zatem nim postawiłyśmy stopę na szlaku, najpierw podreptałyśmy uliczką osiołków, sfotografowałyśmy wypalone słońcem dachy i zachwyciłyśmy się po raz kolejny panoramą jaka rozciąga się spod wieży zegarowej.

Potem już powolutku, wzdłuż rzędu cyprysów, skierowałyśmy swoje kroki do Parco Vena del Gesso, tam bowiem bierze początek szlak, który miał zaprowadzić nas do Marradi - szlak nie byle jaki - il Cammino di Dante.

Również pisanie o tym wędrowaniu i fotografowanie.

Szlak Dantego jest oczywiście dłuższy, a zaplanowana przez nas trasa była tylko wycinkiem z ponad 100 kilometrów biegnących od Florencji do Ravenny.
To przepiękny i krajobrazowo bardzo różnorodny szlak. Choć ruszałyśmy z Emilii Romanii, to jednak przez początkowe kilometry towarzyszyły nam prawdziwie toskańskie krajobrazy. Gaje oliwne, winnice, cyprysy... Toskańska bajka w Romanii.
Dziewczyny ku mojej uciesze dały się nawet namówić na szybką degustację świeżych oliwek. Były żarty, śmiechy, śpiewy, było pięknie pod każdym względem.

Również pisanie o tym wędrowaniu i fotografowanie.

Jedynym miejscem na tym odcinku trasy, w którym można nocować, czy wziąć prysznic, jest Ca' Carne'. Miejsce bardzo przyjemne. Miejsce, do którego prowadzi droga ozdobiona rzeźbami z gesso, miejscegdzie we wrześniu majtają się na gałązkach granaty i gdzie na dachu kwitną jesienne krokusy. Miejsce doskonałe na biwak, miejsce, by znów się zachwycić.

Nasza wyprawa to 28 kilometrów i ponad 1000 metrów przewyższenia. Nasza wyprawa to kobieca siła. Nasza wyprawa to winnice, calanchi, "ślady Dantego", gaje oliwne, ścieżki, "gzymsiki", łąki, asfaltowe wstążeczki, przydrożne kapliczki, kamienne rudery, szczekający pies, błoto na butach, głóg, dziki zwierz w krzakach, motyle, kwiaty i kanapka z "coppą" i ser i wino i pomyłka w drodze i radość wielka!
Dziękuję dziewczyny! Marzę o jeszcze i już tęsknię, bo czasu jest wiecznie za mało!