Lata dwudzieste czas start!

środa, stycznia 01, 2020

- Zobacz Pusia - zaczął Tomek przy śniadaniu - dziś o północy skończy się dzień, miesiąc, rok i dziesięciolecie.
- I jeszcze dwudziestolecie! - dokończyłam wyliczankę.
- No tak, dwudziestolecie!

Witam Was więc w Domu z Kamienia w latach dwudziestych XXI wieku i jeszcze raz życzę Wam wspomnianego wczoraj czasu i zdrowia i radości!

Nigdzie w tym roku nie balowaliśmy. W Sylwestrowy wieczór byliśmy nudni do bólu. Mario opuścił pokład już po 21.00, bo u nas telewizji nie ma, a Mario bez niej ani rusz. Chłopcy wpadli na pomysł, by wcielić w życie mem znaleziony na instagramie. Na zdjęciu król Theoden w drugiej części Władcy Pierścieni mówi: "zaczęło się". Trzeba było zacząć oglądanie filmu jakoś po 21.00, żeby słowa te zostały wypowiedziane dokładnie o północy.
Bzdura kompletna. Ten kto przygotował mem, musiał mieć poważne problemy z matematyką albo zwyczajnie sobie zakpił z takich jak my.
Dotarliśmy do tej sceny już koło 23.00. Chłopcy postanowili wcisnąć pauzę i zaczekać do północy, a ja między jedną drzemką a drugą zerkałam na zegarek i sprawdzałam ile jeszcze brakuje, bym ze spaniem mogła uczciwie przenieść się do łóżka. Mieliśmy nawet żadnego napitku nie otwierać, bo i po co, ale ostatecznie kilka minut przed 24.00 Paw wziął jedną z butelek, które od tygodni wegetują pod choinką i stanął w gotowości do wystrzału. Ja jeszcze w ostatniej chwili ulegając przesądom, włożyłam pod stopę do ciepłego bambosza banknot i tak w piżamach z Theodenem na ekranie weszliśmy w nowe dwudziestolecie.

Ale pal sześć północ!
Ostatni dzień 2019 spędziliśmy tak jak lubię! Po tym jak otworzyliśmy słoik szczęśliwości, ruszyliśmy na szlak, który początek bierze w Biforco, wspinaliśmy się przez bite trzy kilometry, a potem granią wędrowaliśmy w stronę Crespino ciesząc oczy widokami na wszystkie strony świata. Widać było całe Marradi i Lavane i Lozzole i nawet w oddali "zawoalowany" horyzont romagnolskiej równiny. Pogoda była... powiedzieć bajeczna to za mało! Od strony Toskanii zawiewał przyjemnie scirocco, jakby to już wiosna rozpakowywała walizki, a nie styczeń stał w progu.

Marradi - Monte Lavane

Zjedliśmy piknik pod znajomym dębem, odsapnęliśmy, a potem znów ruszyliśmy w drogę. Chłopcy hasali jak górskie kozice i a ja łapałam nowe kadry ukochanych gór. Po dziesięciu kilometrach zeszliśmy do Pigary. Planowałam wprawdzie trasę, która zbiega z gór za Crespino, ale ostatecznie, kiedy stanęliśmy na skrzyżowaniu szlaków, wybrałam krótszą wersję, obawiając się, że dłuższej nie udałoby się ukończyć przed zachodem słońca.
Ta trasa poczeka na dłuższe dni i może też na kogoś z Was, kto nie boi się wyzwań?

Dom z Kamienia trekking

Tak czy inaczej nawet jeśli wybrałam krótszą wersję trasy, czułam prawdziwą satysfakcję. Te dziesięć kilometrów do najłatwiejszych nie należało, widoki zapierały dech w piersiach, a wyprawa nasza zamknęła się powolnym spacerem przez zimową Pigarę.
- Przytulmy się do drzewa - powiedziałam do Tomka. - One mają dobrą energię.
Obejmowaliśmy razem kilkusetletni pień kasztanowca, które dawno dawno temu posadzili Vallombrosanie, a słońce powoli szykowało się do ostatniego i zarazem jednego z najpiękniejszych w tym tym roku zachodów słońca.

Dziś mamy zamiar kultywować inną domową tradycję, więc na mnie już czas. Pora zrobić sałatkę z soczewicy i spakować piknikowy koszyk. Dobrego dnia! DOBREGO ROKU!